Kelas 8: Iklan utawa Reklame

 Iklan Utawa Reklame

          Iklan utawa reklame yaiku minangka proses komunikasi kang nduweni kekuwatan wigati minangka piranti pemasaran kanggo mbiyantu nawakake barang, weweh pelayanan (jasa), uga gagasan utawa ide-ide lumantar saluran tartamtu kang awujud pawarta (informasi) kang persuasif.

Jinise iklan utawa reklame:

1.    Manut tujuwane, jinise iklan ana loro, yaiku:

a.      Iklan komersial

b.      Iklan non komersial (iklan layanan masyarakat)

2. Manut wujude, jinise iklan kaperang ana telu, yaiku:

a.       iklan barang

b.      iklan jasa

c.       iklan barang lan jasa

3.    Manut kagunaan (fungsi), jinise ana papat, yaiku:

a.       Iklan informasi

b.      Iklan persuasi

c.       Iklan mendidik

d.      Iklan hiburan

4.      Manut isine, jinise iklan, kayata:

a.    Iklan pendidikan

b.    Iklan kesehatan

c.    Iklan hokum

d.    Iklan pariwisata

e.    Lingkungan hidup

f.      Iklan lowongan kerja, lsp

 

A.  Struktur teks  Iklan (media cetak)

a.    Headline

1.    Minangka punjering tulisan (kepala tulisan)

2.    Panganggone ora kudu ana ing sangarepe tulisan iklan

3.    Paling wigati headline iklan kang bisa kawaca dhisik dening pamaos

b.    Subheadline

a.    Kudu medharake samubarang kang paling wigati marang pamaos

b.    Biasane medharake kaluwihan utawa katrangan babagan produk kang ditawarake

c.    Amplifikasi

Medharake utawa nerangake luwih runtut babagan produk utawa jasa kang ditawarake.

 

B.  Unsur kebahasaan Iklan

Unsur kebahasaan ing sajroning iklan utawa reklame kang prelu digatekake yaiku:

a.    Nggunakake tembung-tembung anyar utawa asli

b.    Nggunakake tembung utawa ukara kang sugestif (narik kawigaten)

c.    Nggunakake tembung-tembung konotasi kang positif

d.    Teks iklan utawa reklame kudu langsung tumuju marang sasaran

 

C.  Kaidah Panulise Iklan utawa Reklame

Kaidah panulise iklan utawa reklame yaiku:

1.    Spesifik: produk utawa jasa kang ditawarake kudu cetha. Saupama produk hp kang ditawarake mula kudu cetha merk, fitur, wernane, lan sapanunggale.

2.    Ana nilai kaluwihan: kaluwihan kang ana ing sawijining produk utawa jasa bisa menehi kawigaten (daya tarik)

3.    Pangajak/ajakan lan wektu kang winates: ajakan/ngajak kanggo sigra tumindak ing sanalika, kanthi weweh kauntungan kang mung ana ing wektu tartamtu. Saupama tuku ing wektu kang ditawarake bakal oleh diskon 15%, lan sapanunggale.

 

Link presensi!

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Kelas 8: Struktur Teks Wawancara

Kelas 7: Teks Narasi Wayang

Kelas 8: Cerita Cekak (Cerkak)